Alle Schouten & Nelissen websites
Diensten

Arbeidsvoorwaarden opstellen

Wie personeel in dienst heeft, krijgt er gegarandeerd mee te maken: de arbeidsvoorwaarden. Groeit jouw bedrijf en ontstaan er verschillende arbeidsvoorwaardelijke afspraken met je medewerkers? Dan wordt het complexer en dus tijd voor een eenduidig arbeidsvoorwaardenbeleid.

Arbeidsvoorwaarden of arbeidsvoorwaardenbeleid laten opstellen?
Someone helpt je!
Someone helpt je!

Arbeidsvoorwaarden of arbeidsvoorwaardenbeleid laten opstellen?

Bij het opstellen van de arbeidsvoorwaarden of een arbeidsvoorwaardenbeleid dien je met veel dingen rekening te houden. Als eerste is het van belang dat het arbeidsvoorwaardenbeleid passend is bij wat jij als organisatie wil uitstralen. Onderdelen die in dit beleid voor komen zijn: hoeveel vakantiedagen krijgen je werknemers? En hoe zit het met secundaire arbeidsvoorwaarden als de mogelijkheid om (deels) thuis te werken en het recht op reiskostenvergoeding? Daarnaast zijn er nog arbeidsvoorwaarden gericht op het bevorderen van het welzijn van de werknemer. Vooral deze voorwaarden worden steeds hipper en diverser. In hoeverre moet je hier als werkgever in meegaan?

Wij adviseren en helpen je met het opstellen van de arbeidsvoorwaarden die het beste bij jouw organisatie, je medewerkers en het nu passen. Heb je al een arbeidsvoorwaardenbeleid? Dan kijken wij graag met je mee of we het kunnen aanscherpen!

Neem contact op

Arbeidsvoorwaarden opstellen: waar moet ik aan denken?

Primaire arbeidsvoorwaarden

Deze arbeidsvoorwaarden hebben niet alleen betrekking op zaken waarover in de arbeidsovereenkomst afspraken worden gemaakt, maar ook waaraan de wet minimumeisen stelt. Denk aan salaris, arbeidsduur en vakantiedagen.

Secundaire arbeidsvoorwaarden

Dit zijn aanvullende afspraken wat betreft de pensioenregeling, reiskostenvergoeding, opleidingsmogelijkheden, collectieve ziektekostenverzekering, een eventuele bonusregeling, specifieke benefits of een auto van de zaak. Dit kunnen ook flexibele voorwaarden zijn.

Variabele arbeidsvoorwaarden

En dan zijn er nog de variabele arbeidsvoorwaarden. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid tot (deels) thuiswerken, kantoorfruit, sportfaciliteiten, een persoonlijk budget, bedrijfsuitjes en flexibele werktijden. Lastig? Wij helpen je met het opstellen van je arbeidsvoorwaarden.

Referenties

Wat anderen zeggen

Coen Verberk – Directeur
Coen Verberk – Directeur More Optimal

Sinds kort werkt More Optimal tot volle tevredenheid samen met Someone. Ze geven HR advies en denken mee met de ondernemer vanuit een visie die bij de organisatie past. Ze zijn in staat om daarbij de essentie van zaken goed naar boven te halen en uiteindelijk ook praktisch uit te voeren. Wij zijn enorm blij met de ondersteuning die wij vanuit Someone krijgen.

Joep Eijkens – CEO
Joep Eijkens – CEO BCS HR Software

De afgelopen jaren waren er verschillende organisatorische veranderingen binnen BCS. Er ontstond hierdoor behoefte om de HR-afdeling verder op te zetten en om HR-projecten op de rails te krijgen en te houden. Aangezien we hier op dat moment zelf geen menskracht voor hadden, hebben we Someone gevraagd om ons hierbij te helpen. Someone heeft HR-adviseur Mariëtte Schram bij BCS HR Software ingezet en dit beviel heel goed. Alle HR-gerelateerde zaken kwamen op haar bordje te liggen en zij nam de juiste expertise en skills mee om ons hierbij te ondersteunen.

Ik kan Someone zeker aanbevelen. Als extern HR-partner begrepen zij goed waar wij naar op zoek waren en konden zij ons snel voorzien van de juiste HR-adviseur.

Pieter van der Wal
Pieter van der Wal Van der Wal Makelaars o.g. Zaltbommel

Ook als kleinere organisatie hebben wij behoefte aan een sparringpartner op HR-vlak en hierin hebben wij Someone gevonden. Ze geven ons, al meer dan 50 jaar bestaande, makelaarskantoor praktisch, actueel en helder HR advies. Someone ontzorgt ons hier volledig in zodat wij ons helemaal op ons eigen vak kunnen storten!

Waarom zijn goede arbeidsvoorwaarden zo belangrijk?

De arbeidsvoorwaarden vormen de basis voor de samenwerking met jouw medewerker. Het is dus belangrijk om goed na te denken over jouw arbeidsvoorwaardenbeleid. Met een arbeidsvoorwaardenbeleid word je niet alleen een aantrekkelijke werkgever voor je huidige medewerkers, maar ben je ook aantrekkelijk voor nieuw te werven medewerkers. Primaire voorwaarden vormen de basis. De secundaire en variabele arbeidsvoorwaarden maken de functie binnen jouw bedrijf interessant en kenmerken ook de cultuur van de organisatie. Met een goed arbeidsvoorwaardenbeleid ben je dus onderscheidend van andere werkgevers én houd je je werknemers tevreden. Het is als het ware ook je psychologische contract met de werkgever.

De hoogste tijd dus om arbeidsvoorwaarden op te stellen of aan te scherpen. Hulp nodig? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Neem contact op
Waarom zijn goede arbeidsvoorwaarden zo belangrijk?